درد دل با دیوار
درد دل با دیوار

درد دل با دیوار

بیگانه

لیست فیلم های دیده و ندیده را داشتم زیر و رو می کردم که به این فیلم پرومتیئوس برمی خورم. در واقع همان سکانس اول این فیلم را که برای امتحان کیفیت فیلم دیدم، فهمیدم که با یک فیلم خوب علمی-تخیلی طرف هستم. 


این فیلم که به اندازه کافی مطرح بود اما دلیل اینکه خواستم فیلم را ببینم اصلا کارگردان نامدارش رایدلی اسکات نبود بلکه به خاطر تعقیب کردن کارهای چارلی ترون بود. اینکه یک فیلمباز یک همچین کاری بکند خیلی عجیب نیست ولی در عین حال مسخره هم هست!!


اما چرا پرومتیئوس؟ در این فیلم پرومتیئوس نام سفینه ای است... پرومتیئوس اسطوره ای است یونانی و دونقطه برجسته کار این تایتان که بعدها به خاطر دومی تنبیه و شکنجه ای ابدی می شود، ساختن انسان از خاک و دزدیدن آتش برای استفاده انسان است. در غرب پرومتیئوس تبدیل به شخصیتی می شود که نماد کوشش و تلاش انسانی و به خصوص جستجو برای یافتن دانش است. 

 

ادامه مطلب ...

اطلاع رسانی دوستانه

سال ها قبل، این یعنی حدودا سه سال پیش، آن زمان که عرق می ریختیم و جان می کندیم به جای انجام کارهای بافایده، یعنی آن زمان فکر می کردم این بی فایده و آن بافایده است.


با فایده یا بی فایده، اصلا الان که همه چیز بی فایده است دیگر، چه فرقی می کند که چه کار می کردم یا چرا آن کار می کردم یا برای که...


بعله سه سال پیش همین موقع ها و کاملا بی ربط به آن عرق و فایده و کار و اینها، خیلی به شکل ییهویی تصمیم به ساخت یک سایت آماده از جنس فلش گرفتم. کلی دنبال سایت هایی که خدمات میدادند گشتم و کلی هم چیز پیدا کردم و یاد گرفتم. آخر سر، سر یکی از این سایت های خدمات رسانِ سایتِ آماده درست کنِ فلش با خودمان به توافق رسیدیم. 


 خب سایت خدمات رسان هاست و دومِین را دو دستی تقدیم شما می کرد اما ما دنبال کلاس بیشتر بودیم پس این بار دنبال دومِین های کوتاهتر مفتی هم گشتیم و از این رهگذر یک سایتی که در ازای قرار دادن یک لوگوی فسقلی اش در سایت، به شما آدرسی کوتاهتر میداد، را هم یافتیم.سایت را اجرا کردیم و عکس های خودمان و سابقه خودمان و از این جور خزعبلات را در آن چپاندیم. بعد هم ولش کردیم به امان خدا...  تا گذشت و کار را ول کردیم و سرباز شدیم و برگشتیم و بعد از برگشتن هم ول گشتیم و حدودا یه هفته پیش یک پیغام جالب دریافت کردیم.


ناگفته نماند که در طول این مدت صدها ایمیل حاوی خواهش، تمنا، ضجه، مویه، التماس و حتی در چند مورد افتادن به دست و پای ما، از این سایت خدمات رسان دریافت کردیم، که آقا، جان مادرت بیا این خدمات اضافی و پولی ما را بگیر. هی از او اصرار و از ما انکار...


ادامه مطلب ...